Република България
Община Ямбол

ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ НАПОМНЯ, ЧЕ МОЖЕ ДА ЗАПЛАТИТЕ СВОИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ КЪМ ОБЩИНА ЯМБОЛ С ПОС-ТЕРМИНАЛ В ЦУИ, КАКТО И ПРЕЗ ИНТЕРНЕТ.
Вие сте тук: Начало » Структура » Специализирана Администрация » Дирекция ОСИД


Дирекция Общинска собственост и икономически дейности


Основни дейности:

  1. в областта на общинската собственост:
  • организира разработването на стратегия за управление на общинската собственост;
  • издирва, проучва, комплектова и съхранява документите, доказващи собствеността на общината и съставя и представя за вписване актовете за общинска собственост;
  • подготвя отписването на имотите, неправилно актувани като общинска собственост, както и на тези, основанието на които е отпаднало;
  • обработва и докладва преписките и провежда процедурите за отдаване под наем на имоти частна собственост и подготвя документите, свързани с тях;
  • организира процедурите за отдаване под наем, предоставяне за временно ползване чрез аренда, учредяване на право на строеж, сервитут и право на ползване на общински земи и поземлени имоти в горски територии - общинска собственост, както и за продажбата на такива имоти, чието предназначение е променено;
  • изготвя проекти на решения на общински съвет за разпоредителни действия с имоти частна общинска собственост и след приемането им ги изпълнява;
  • координира и контролира процедурите, предвидени в ЗУТ, относно имотите общинска собственост;
  • контролира състоянието и стопанисването на общинските имоти, както и ползването на земи от общинския поземлен фонд и на горските територии - общинска собственост;
  • изготвя и изпълнява заповеди за изземване на общински имоти вкл. на земеделски земи, гори и земи от горски фонд, ползващи се без правно основание;
  • изготвя справки и издава удостоверения по заявления на физически и юридически лица за собствеността и ползването на имотите;
  • организира продажбите на движими вещи - частна общинска собственост;
  • осъществява контрол за спазване на сключените договори, правилната експлоатация на отдадената под наем общинска собственот, текущ ремонт и реконструкция;
  • води главния регистър, картотеката и спомагателните регистри за имотите общинска собственост;
  • извършва процедурите за преместваемите обекти за търговска дейност и разрешенията за търговия на открито и осъществява контрол на постъпленията от търговия на открито и наеми от преместваеми обекти за търговска дейност, разположени на терени - общинска собственост;
  • провежда процедурите по предоставяне на концесии върху общински имоти и контролира изпълнението на сключените конесионни договори;
  1. в областта на икономиката:
  • извършва анализи и прави предложения по общата икономическа политика на общината;
  • разработва стратегии и програми за развитие на общинските дружества, общинските предприятия и търговски дружества с общинско участие;
  • подпомага методически, координира и контролира дейността на общинските дружества и общинските предприятия;
  • провежда приватизационните процедури за обекти - общинска собственост;
  • осъществява следприватизационен контрол и води регистрите за приватизация и следприватизационен контрол;
  • предлага мерки за насърчаване на известициите на територията на общината;
  • извършва процедурите за издаване на удостоверения за търговия с вино, спирт и спиртни напитки, тютюн и тютюневи изделия, води и съхранява съответните регистри;
  • извършва процедурите във връзка с търговията с отпадъци, отломки от черни и цветни метали и сплавите им;
  • извършва вписванията в Административния регистър за регистрационните, лицензионните, разрешителните и съгласувателните режими в областта на търговията;
  • организира и провежда традиционните за общината прояви с търговска насоченост, както и участието и представянето на общината на специализирани регионални, национални и международни търговски изложения;
  1. в областта на туризма:
  • координира цялостната дейност на общината в областта на туризма, представянето на общината и региона като туристическа дестинация и участието й в туристически борси;
  • анализира условията за развитие на туризма на територията на общината;
  • извършва процедурите по категоризация на заведенията за хранене и развлечения, на средствата за подслон и на местата за настаняване на територията на общината;
  • води регистър на категоризираните туристически обекти на територията на общината;
  • събира статистическа информация, създава и поддържа информационна база данни за туризма на територията на общината;
  • упражнява контрол за спазването на законодателството в областта на туризма;
  1. в областта на околната среда:
  • частва в разработването, провеждането и контрола на мероприятия за опазването и възстановяването на природата и екологичната политика на територията на общината;
  • координира проектирането и изпълнението на екологични и благоустройствени проекти на територията на общината;
  • упражнява контрол по опазване чистотата и зелените площи, стопанисването на зелените площи от физически и юридически лица;
  • води паспортизацията на озеленениете площи и картотеката на дълготрайната растителност;
  • извършва проверки и подготвя разрешителни за премахване на растителност;
  • организира, ръководи и контролира дейностите по образуване, събиране, включително разделното, съхраняване, транспортиране, третиране на битови и строителни отпадъци;
  • организира почистването на нерегламентирани сметища на територията на общината, както и рекултивацията на нарушени терени;
  • организира и контролира дейностите, свързани с ограничаване на шумовите нива в околната среда;
  • извършва процедурите по издаване на удостоверения и позволителни за ползването, опазването и култивирането на лечебните растения;
  • извършва регистрация на кучета и упражнява контрол върху отглеждането им и ограничаване популацията на безстопанствените кучета;
  • контролира изграждането, поддържането и правилната експлоатация на пречиствателните станции за отпадни води;
  • разяснява, предупреждава и осведомява обществеността за всички дейности, намерения и последствия, спрямо компонентите на околната среда и проблемите, свързани с тях;
  • отговаря за изготвянето на пълната документация по приемането размера на такса битови отпадъци от общинския съвет;
  1. в областта на благоустройството и инфраструктурата:
  • набира и анализира информация за изготвяне на програми за развитие и поддръжка на общинската техническа инфраструктура, в т.ч. транспортна техническа инфраструктура и съоръжения към нея, преносни и разпределителни проводи и съоръжения на енергоснабдителните мрежи, електронните съобщителни мрежи, водоснабдителните и канализационни мрежи и съоръжения към тях;
  • организира изготвянето на технико-икономически задания и възлага разработването на стратегии, програми, проекти и др. с цел изглаждане, модернизация и развитие на техническата инфраструктура;
  • участва в координирането и съгласуването на дейностите по подземното и надземно строителство, свързани с осъществяване на инвестиционната програма на общината;
  • осъществява контрол по взаимната обвързаност на различните мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура на общината;
  • осъществява инвеститорски контрол по договори за инвестиционно проектиране, строителство, основен текущ ремонт, поддръжка, строителен надзор и др. за елементите на техническата инфраструктура;
  • осъществява съгласуването за извършване на строително-монтажни работи, свързани с разкопаване на улични и тротоарни настилки, вътрешно-квартални пространства, общински и полски пътища, озеленени и залесени площи на територията на общината;
  • отговаря за поддържане на техническата инфраструктура на територията на общината във военно време;
  1. в областта на транспорта:
  • организира дейностите по осигуряване безопасността на движението в населените места от общината;
  • разработва транспортна схема на общината, както и предложения за нейното оптимизиране;
  • разработва условия за провеждане на конкурси, методика за оценка на оферти и провежда конкурси за разпределяне на превозите между превозвачите;
  • анализира дейността на превозвачите на територията на общината и прави предложения за разпределението и разходването на бюджетните субсидии за обществения превоз и компенсациите за безплатни и по намалени цени пътувания;
  • подготвя договори за обществен превоз и упражнява контрол на тяхното изпълнение;
  • извършва процедурите по издаване на разрешения за таксиметров превоз и води регистър на разрешенията;
  • контролира състоянието на пътната настилка, пътните съоръжения, пътната маркировка, средствата за организация и регулиране.


За контакти с дирекцията:

Адрес за кореспонденция: Община Ямбол, 8600 гр. Ямбол, ул. „Г. С. Раковски„ №7

Работно време: от 8.00 до 12.00 и от 13.00 до 17.00 ч.
Директор на дирекция: „Общинска собственост и икономически дейности”: Данка Камбарева
тел. 046/681314, етаж 3, стая 314
Ландшафтен архитект:  Ваня Драгнева– тел. 046/681322, ет.3, стая 322
Ландшафтен архитект:  Радка Тодорова – тел. 046/681321, ет.3, стая 321
Служители:
   Главен експерт:        Ренета Реванска – тел. 046/681316, ет.3, стая 316
   Старши експерт:       Димитър Събев – тел. 046/681317, ет.3, стая 317
   Старши експерт:       Ивелина Новакова  – тел. 046/681317, ет.3, стая 317
   Старши експерт:       Елеонора Иванова – тел. 046/681313, ет.3, стая 313
   Старши експерт:       Иванка Пехливанова – тел. 046/681323, ет.3, стая 323
   Младши експерт:      Марин Костов – тел. 046/681321, ет.3, стая 321
   Старши специалист:  Деница Димитрова – тел. 046/681313, ет.3, стая 313
   Управител на ОПБЖ: Атанас Христов – тел. 046/681303, ет.3, стая 310

Подаване на заявления за услуги по общинска собственост и икономически дейности:
   Център за услуги и информация: гр. Ямбол, ул. „Г. С. Раковски” №7
   от гише №3 до гише №11, тел. 046/681103, 681104, 681105, 681106, 681107, 681108, 681111
Получаване на готови документи: гише №1, тел. 046/681101